6. ledna 2008

Životu nebezpečný marketing

Být součástí marketingového kolotoče může být zdraví nebezpečné. O tom se přesvědčila na vlastní kůži česká lyžařka Šárka Záhrobská, když při slavnostním ceremoniálu otevírání jakési sjezdovky málem přišla o oko (video zde). Stalo se tomu tak, když rozbila kladívkem láhev sektu (všude sice tvrdí, že šlo o šampaňské, ale už vidím, jak někde na severu obětují Moët & Chandon).

O lyžování se příliš nezajímám, zaujalo mne to spíše jako vínomilce a bublinkomilce. A taky jako člověka, který se zajímá o laterální myšlení. Rozbíjet lahev kladívkem je totiž něco, co by někoho svázaného "normálním" uvažování jistě nenapadlo.

Jaký typ pronikavého intelektu může něco takového vymyslet?

Možná nějaký zapřisáhlý abstinent. Jelikož kdokoli, kdo viděl lahev sektu jinde než pouze v reklamě na bohemku, tuší, že jde vlastně o takovou malou bombu. Méně lidí již ví, že nebezpečí hrozí i při běžném otevírání. Hrdlo se může roztříštit a úlomek skla poranit okolostojící. Proto se správně lahev otevírá s textilním ubrouskem kolem uzávěru.

Jenže co to kladívko? Kdo kdy viděl rozbíjet lahev kladívkem? Jaký je v tom hrome skrytý symbol? Možná byl autor ceremoniálu svobodný zednář?

A proč vůbec nepoužili sabrage? Bylo by to mnohem bezpečnější.

Žádné komentáře: