17. října 2007

Jedna zpráva místo deseti kampaní

Budiž nám média milostiva, tak zní mantra PR manažerů. KFC v tomto ohledu mělo smůlu a teď se škvaří ve vlastních transmastných kyselinách.

O co šlo? MF Dnes se rozhodla otestovat kvalitu hranolků smažených v našich krajích. Že hranolky obecně nejsou zdravé asi bude těžko někoho šokovat a že jejich kvalita kolísá také ne. Horší je nepoměr v obsahu transmastných kyselin (které nám lidem opravdu neprospívají) u dvou letitých konkurentů - McDonald’s a KFC. Zatímco ve světě se na transmastné kyseliny hledí se značnou nelibostí, u nás jejich přítomnost nikdo zatím moc neřeší. Přesto McDonald’s dokáže v ČR smažit na oleji, který je neobsahuje (v souladu se svou globální strategií), zatímco KFC nikoli. Takže když si dáte Colonelovy lahodné hranolky, dostanete do sebe víc než pět gramů transmastných kyselin (maximální množství, které by člověk měl přijmout za den, jsou prý dva gramy). Rád bych podotkl, že se jedná pouze o hranolky, téměř vše ostatní v KFC je taky smažené.

A taková zpráva z mého pohledu řekne o vztahu firmy ke svým zákazníkům podstatně víc než jakákoli reklamní kampaň.

Hádám, že v k žádnému výraznému propadu prodejů v KFC nedojde, ale pro mě vede McDonald’s 1:0. A "smažené kuřecí pařáty" si rozhodně na nějaký čas odpustím, i kdybych spěchal jakkoli.

Žádné komentáře: