11. ledna 2009

TV Barrandov: První dojem uděláte jen jednou

Podobu českého televizního trhu definuje Nova.

To se nám může nelíbit, můžeme s tím nesouhlasit, můžeme o tom diskutovat, ale to je asi tak všechno, co s tím můžeme dělat. Stačí se podívat na nabídku: kromě samotné TV Nova, tady máme ještě veřejnoprávní Novu (ČT1) a věčné alter ego Novy - TV Prima. O specializovaných derivátech Nova Cinema a Nova Sport ani nemluvě .

Teď jsme získali další Novu – tentokrát jakoby se pomocí stroje času vrátila TV Nova z období před pěti šesti lety. Sitcom o policajtech, nevtipný komunální humor Zuzany Bubílkové, „kontroverzní“ talk show, Ivan Mládek, Adamcova estráda plná „hvězd“ typu Vítek, Vaňková, Vondráčková, Gott...

Je to zajímavá strategie – nějak jsem nezaregistroval výrazný stesk Husákových dětí (na které TV Barrandov dle vlastních slov cílí) po „staré Nově“. Samotná TV Nova udělala za ty roky pořádný krok dopředu a svou pozici jedničky si dnes myslím zaslouží – už pro odvahu opouštět zajeté koleje a vést společenskou diskusi (např. Soukromé pasti).

Přesně takovou odvahu TV Barrandov nepředvedla a to je můj první dojem.

Ale zvýšenou konkurenci v „plnoformátových“ televizích mohou vítat jak diváci, tak zadavatelé reklamy a potažmo i reklamní agentury. Z tohoto důvodu bychom si měli přát její úspěch.

We try harder. (If you are not the biggest, you have to.)“ Tak kdysi nastavila svůj positioning půjčovna Avis a doteď je s ním úspěšná. TV Barrandov se bude muset snažit ještě podstatně víc.

2 komentáře:

FP Magik řekl(a)...

Zdravím.
Zatím to vypadá jako lednový výprodej v oblasti TV vysílání.
Nastavený komerční a plytký program s vyhořelými tvářemi bude pravděpodobně jen jakýsi obal, který chrání důležitý komunikační nástroj. Možná jen určitá politicko-ekonomická skupina potřebuje občas cíleně komunikovat její vlastní zájmy a názory.

Důležité ovšem bude, zda oslovená cílová skupina (myšleno tím vážené diváky této TV) bude natolik vnímavá a aktivní, aby zadavatel ukojil své "bohulibé" záměry.

Mě osobně ředitelka této nové TV nikterak nepřesvědčila o důležitosti vzniku této televize.
Možná to bude tím, že je to její první práce v oblasti médií!
Ze dvou rozhovorů s touto dámou, které jsem zaregistroval, mi vyplynulo, že hlavní důvod ke sledování této televize, je její název (značka) - Barrandov.
Jinak z ní nic zajímavého nebo překvapivého nevypadlo.

Mě ale určitě překvapil, při mém nahodilém sledování dotčené TV, moderátor večerního počasí.
Ano, pokud byl záměr vytvořit protipól k dlouhonohým rosničkám, tak se asi povedl. Otázkou zůstává, zda trvale upoutá pozornost divácké skupiny!!

Držím palce.

FP Magik

David Simak řekl(a)...

http://www.novinky.cz/kultura/162483-na-tv-barrandov-se-diva-jedno-procento-divaku.html